Hengähdyspuisto: Hiljaisuuden joogaa

pe 9.8. klo 16.00 – pe 9.8. klo 17.00
Siniharmaalla taustalla teksti Hengähdyspuisto - rukousta, meditaatiota, läsnäolon iloa 5.-11.8. Kirkkopuiston terassilla.

Kirkkopuiston terassi (Tuomiokirkonkatu 1, Turku)

Hiljaisuuden jooga on lempeää hathajoogaa, jossa liike ja lepo yhdistyvät kristilliseen rukoukseen.

Ohjaaja Mia Pusa.

Hengähdyspuistossa rukoillaan, joogataan ja mietiskellään keskellä lehtevää ravintolapuistoa Aurajoen rannassa 5.–11.8. Ohjelma alkaa päivittäin klo 16 ja kestää noin kolme varttia. Oman joogamaton voi tuoda. Käytettävissä on myös lainamattoja, tuoleja ja ruohikko. Sateen sattuessa paikkana on Tarkk’ampujan kappeli Tuomiokirkossa.

Koko viikon ohjelma:

• Ma 5.8. Hiljaisuuden joogaa
  • Ti 6.8. Aistimietiskelyä ja rukousta
  • Ke 7.8. Hiljaisuuden joogaa
  • To 8.8. Sydänrukousta
  • Pe 9.8. Hiljaisuuden joogaa
  • La 10.8. Kehollista rukousta ja rummutusta
  • Su 11.8. Puistoehtoollinen
  • Aikuisille Aikuisille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tuomiokirkkoseurakunta, Turun ja Kaarinan seurakunnat

hengellisen ohjauksen pastori
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö

Jumala ja rukous ovat vetäneet minua puoleensa aina, lapsesta asti. Sen takia minusta tuli teologi. Olin pitkään yliopistolla tutkimassa Raamattua tieteen näkökulmasta. Sen jälkeen olin muutaman vuoden kouluttajana ammattikorkeakoulussa ja sitten pitkän rupeaman seurakuntapappina.

Ruuhkavuosissa pienten lasten äitinä löysin elämääni sanattoman rukouksen, joka on kantanut minua nyt viitisentoista vuotta. Sanaton rukous perustuu mielen hiljaisuuteen ja tietoisista ajatuksista luopumiseen. Se on eräänlaista kristillistä meditaatiota. Yksi sen muoto on sydänrukous, jota harjoitan päivittäin. Nykyään organisoin Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän retriittityötä. Olen retriitinohjaaja, hengellinen ohjaaja ja sydänrukousohjaaja.