Lahja lapselle -keräys tarvitsee vielä satoja lahjoittajia

Turun ja Kaarinan seurakunnat järjestävät jo kolmattatoista kertaa Lahja lapselle -keräyksen, minkä avulla toteutetaan diakonia-asiakasperheiden lasten joululahjatoiveita. Keräyksen tarkoituksena on tuoda iloa lasten jouluun ja samalla vahvistaa heidän uskoaan tulevaisuuteen. Monelle vähävaraisen perheen lapselle keräyksen kautta saatu lahja on joulun ainoa paketti.

Teini-ikäinen ja leikki-ikäinen tyttö makaavat lattialla, kuvan etualalla on joulupaketteja.

Tiistaihin mennessä keräykseen oli ilmoittautunut pari sataa lahjoittajaa, mutta noin kahdeksansadan lapsen toiveet odottavat yhä toteuttajaansa.

Lapset ovat saaneet esittäneet toiveen korkeintaan viidenkymmenen euron hintaisesta lahjasta. Yli 9-vuotiaat ovat halutessaan voineet paketin sijasta toivoa 40 euron hintaista lahjakorttia. Näitä toiveita välitetään lahjoittajille perjantaihin 19.11. saakka puhelimitse ja nettilomakkeen kautta. Puhelimeen vastataan numerosta 040 341 7660 klo 11-16. Nettilomake löytyy osoitteesta lahjalapselle.fi. Lahjatoiveen lisäksi lahjoittajille kerrotaan lapsen ikä ja sukupuoli.

Paketoimattomat lahjat tuodaan joko Diakoniakeskukseen, Puutarhakatu 22, tai Kaarinankirkolle, Voudinkatu 2. Diakoniakeskuksessa lahjoja vastaanotetaan 22.-26.11. ja 29.-30.11. klo 11–18. Kaarinan kirkolla ovet ovat avoinna lahjoittajille 22. -26.11. klo 11–18.

Viime vuonna keräyksen kautta oman toivepakettinsa sai 1300 turkulaista ja kaarinalaista lasta.

(Seurakuntayhtymän viestintä 16.11.2021 / MS, päivitetty klo 17.00)

Tue Nov 16 09:12:00 EET 2021