Tervetuloa Mikaelinkirkkoon ja messuun!

Meillä on ilo ilmoittaa, että saamme taasen tulla kirkkoon jumalanpalvelukseen. Lisäksi kirkon kesäaukiolo starttaa kesäoppaiden kera.

Kirkon ovi auki ja papit toivottavat seurakunnan tervetulleeksi kirkkoon.

Kesäkuun ensimmäisellä viikolla pääsemme vihdoin avaamaan jumalanpalveluksia läsnä olevalle seurakunnalle. Keskiviikon lyhyet ehtoollishetket klo 17 vaihtuvat 2.6. perinteisiksi iltamessuiksi. Ja sitten sunnuntaina 6.6. saamme tulla yhteen kokonaiseen ja normaalimittaiseen messuun klo 10. Lisäksi kesällä Mikaelmessu sunnuntaina 13.6. ja 22.8. klo 17.

Tämän mahdollistavat muuttuneet koronarajoitukset. Uusimpien ohjeiden (4.6.) mukaan kirkkotilassamme ei ole enää 50 henkilön rajausta (lähipäivinä saadaan tietoa siitä, mihin henkilömäärä Mikaelinkirkossa asettuu). Ehtoollisella messuissa noudatamme edelleen tuttua tapaa, jossa 6 henkilöä tulee kerrallaan ehtoolliselle.

Koskapa saamme tulla nyt kirkkoon, säännölliset videojumalanpalvelukset Mikaelinseurakunnan Facebookissa päättyvät. Jatkossa kuitenkin tällä kanavalla nähdään sunnuntaisin kirkkovuoden ajankohdan mukainen hartaus.

Kesäkuun toisella viikolla kirkon aukioloajat muuttuvat myös jonkun verran. Mikaelinkirkon kesäaukiolo starttaa maanantaina 7.6. Kirkko on avoinna ma-pe klo 11-18 sekä la-su klo 11-14. Arkipäivisin kirkkovieraita palvelevat nuoret kesäoppaat, joiden työjakso kestää 6.8. asti. Viikonvaihteessa pyydetään huomioimaan mahdolliset tilaisuudet aukiolon aikaan. Mikaelinkirkko on myös tänäkin kesänä tiekirkko.

Kiitollisin mielin saamme käydä kirkkoon. Emme kuitenkaan unohda koronaohjeita. Pidämme turvavälit, käytämme käsidesiautomaattia ja muistamme kasvomaskin. 100v. juhlavuottaan viettävä Mikaelinseurakunta toivottaa kaikki lämpimästi tervetulleksi Mikaelinkirkkoon!

Turun Mikaelinkirkko avoinna (7.6.-29.8., ei 25.6.)
Ma-pe klo 11−18 (kesäoppaat 6.8. asti), la-su klo 11−14
Messu Mikaelinkirkossa su klo 10 (6.6. alkaen)
Iltamessu Mikaelinkirkossa ke klo 17 (ke 2.6. alkaen)
Mikaelmessu su 13.6. ja 22.8. klo 17