Piknikseurat Koroistenniemellä sunnuntai-iltana

Turun Koroistenniemi raunioineen kutsuu piknikseuroihin historiallisessa ympäristössä sunnuntai-iltana 11. elokuuta.

Koroisten risti ja taustalla Pyhän Katariinan kirkko. Kuva Timo Jakonen.

Seuroissa lyhyet ”pastillinmittaiset” pohdiskelevat seurapuheet vuorottelevat säestyksettömien virsien kanssa. Körttikansaa siivittää veisuuseen körttiläisen herätysliikkeen Siionin virret -kokoelma. Seurapuheita Koroistenniemellä pitävät ylioppilas Ilona Rantala, kanttori Heikki Rainio, kirjailija Harri Raitis ja kirkkoherra Leena Kairavuo.

Paikalla on penkit mutta halutessaan voi varustautua omilla piknikhuovilla. Piknikistä nautitaan omin eväin ennen seurojen alkua.

Piknikseurat järjestävät Maarian seurakunta, Herättäjä-Yhdistyksen paikallisosasto sekä Turun kristillinen opisto.

Koroistenniemi piispanistuimineen oli 1200-luvulla Suomen maallinen ja hengellinen keskus.

Piknikseurat Turun Koroistenniemessä Koroistentien päässä sunnuntaina 11.8. klo 18. Omat eväät mukaan. Sateen sattuessa Maarian kirkossa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.8.2019 / MV)

Mon Aug 05 10:04:00 EEST 2019