Kavereita ja leikin iloa - haku maksuttomiin päiväkerhoihin alkaa Turussa ja Kaarinassa

Haku suosittuihin elokuussa starttaaviin päiväkerhoihin alkaa torstaina 2. toukokuuta ja kestää koko toukokuun ajan. Päiväkerhotoiminta on maksutonta Turussa ja Kaarinassa, ja tarjolla on päiväkerhoja 3-5-vuotiaille sekä kerhoja 2 vuotta täyttäneille.
Ilmoittautuminen päiväkerhoon alkaa -mainos.

Päiväkerhoihin haetaan osoitteessa www.kirkonrotta.fi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Päiväkerhoryhmiä kokoontuu kymmenen eri seurakunnan alueella ympäri Turkua ja Kaarinaa, myös Piikkiössä. Päiväkerhoryhmä kokoontuu yleensä kaksi kertaa viikossa kolmeksi tunniksi kerrallaan. Turussa toimii myös ruotsinkielinen päiväkerhoryhmä.

Kaksi vuotta täyttäneille lapsille on omia ryhmiä, jotka kokoontuvat kerran viikossa kaksi ja puoli tuntia kerrallaan.

Päiväkerhossa leikitään, liikutaan, tutkitaan, ihmetellään ja ilmaistaan itseä taiteen monin eri keinoin sekä hiljennytään. Ympäristö- ja liikuntakasvatus ovat kaikissa kerhoissa toimintamme tärkeitä painopisteitä. Lisäksi kerhoissa on erilaisia painotuksia.

Syksyn päiväkerhot alkavat elokuussa viikolla 34 eli 19.8. alkavalla viikolla.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän lastenohjaajina toimivat lapsi- ja perhetyön perustutkinnon suorittaneet lastenohjaajat ja toiminta perustuu Varhaiskasvatussuunnitelman perusteisiin (2017).

Seurakuntien päiväkerhoja on järjestetty jo vuodesta 1945 lähtien.

Mon Apr 29 12:45:00 EEST 2019