Tuulahdus barokkimusiikkia Italiasta

Rosetta Ensemble esiintyy Maarian kirkossa lauantaina 27.4. klo 18

Maarian kirkossa päästään lauantaina 27.4. herkullisen musiikkikattauksen äärelle, kun Rosetta Ensemble tarjoilee kuulijoille maistiaisia italialaisesta barokkimusiikista. Taiteilijakokoonpanoon kuuluvat Sunniva Fagerlund, Anthony Marini sekä Markku Mäkinen, ja he esittävät lukuisten eri barokkisäveltäjien teoksia.

Sunniva Fagerlund, joka on esiintynyt sekä solistina että kamarimuusikkona monissa vanhan musiikin yhtyeissä, soittaa nokkahuilua. Yhdysvalloista Suomeen kotiutuneen Anthony Marinin instrumentti on viulu. Urkuri ja cembalisti Markku Mäkinen taas on tullut kuuluisaksi monipuolisesta ohjelmistosta ja kiehtovista konserteista, joissa hän on esitellyt jo unhoonpainuneita sävelaarteita. Maarian kirkko keskiaikaisena kivikirkkona tarjoaa loistavat puitteet mieleenpainuvaan barokkimusiikin konserttiin.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelmamaksu menee Pariisin Notre Dame –katedraalin hyväksi.

Rosetta – tuulahdus Italiasta –konsertti Maarian kirkossa lauantaina 27.4.2019 klo 18. Vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelmamaksu.

(Maarian seurakunnan viestintä 25.4.19 / Eka)

Thu Apr 25 08:28:00 EEST 2019