Seurakuntavaalien vaalikone auki

Seurakuntavaalien vaalikone on avattu 10.10.2022. Vaalikone antaa äänestäjille ehdotuksia sopivista ehdokkaista. Vaalikone löytyy seurakuntavaalien sivuilta osoitteesta www.seurakuntavaalit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

vaalit-uutiskuva.jpg

Valtakunnallisessa vaalikoneessa näkyvät vain ne ehdokkaat, jotka ovat vastanneet vaalikoneen kysymyksiin. Listan kaikista Turun ja Kaarinan seurakuntavaaliehdokkaista voi katsoa osoitteessa www.turunseurakunnat.fi/vaalitLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ehdokkaat julkaistaan myös Lilja-lehden 3.11. ilmestyvässä vaaliliitteessä sekä vaalikirjeessä, joka postitetaan kaikille äänioikeutetuille ennen ennakkoäänestyksen alkamista.

Turussa ja Kaarinassa vaaleilla valitaan luottamushenkilöt yhteiseen kirkkovaltuustoon ja kymmenen paikallisseurakunnan seurakuntaneuvostoon. Kirkkovaltuuston vaalissa on 325 ehdokasta, ja paikkaa seurakuntaneuvostoissa tavoittelee 357 ehdokasta.

Vaalien ennakkoäänestys on 8.–12.11. ja varsinainen vaalipäivä sunnuntaina 20.11.2022.

(Seurakuntayhtymän viestintä 13.10.2022, RK)

Thu Oct 13 11:10:00 EEST 2022