Paenneiden ukrainalaisten auttamiseksi Kotimaanapu-keräys

Kotimaanapu.fi -palveluun on avattu mahdollisuus tehdä rahalahjoituksia verkossa Turun seudulle paenneiden ukrainalaisten auttamiseksi. Ukrainalaiset tarvitsevat apua turvallisen ja riittävän arjen rakentamiseen uudella paikkakunnalla.

Äiti ja poika

Apu kanavoidaan Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän, Turun kaupungin ja Punaisen Ristin yhteisen Avustuspisteen kautta materiaalisena apuna.

Avustuspisteeseen Rautakatu 10:ssä voi tuoda tarvikelahjoituksia maanantaisin klo 9–18 ja ti 10–14 (pääsiäismaanantaina 18.4. avustuspiste on suljettu ja tiistaina 19.4. poikkeuksellisesti avoinna jo klo 9 alkaen). Keräystarpeista kerrotaan Avustuspisteen verkkosivuilla avustuspisteturku.fi.

Elintarvikkeille ja hygieniatuotteille on suuri tarve ja avustuksena jaettavat tarvikkeet loppuvat nopeasti. Niiden hankkimiseksi kerätään nyt myös varoja Kotimaanavun keräyksenä. Keräystavoite on 9500 euroa. Kotimaanavun keräystuotto käytetään erityisesti hygienia- ja elintarvikkeisiin sekä muihin välttämättömiin arjen tarpeisiin. Lahjoitusvaroilla hankitaan tuotteita, jotka jaetaan suoraan ukrainalaisille.

Lisätietoja Avustuspisteen toiminnasta voi lukea verkkosivuilta. Apua organisoidaan avustuspisteen koordinaattori Elizabelle Laineen johdolla. Lahjoittamisesta voi kysyä tarkemmin sähköpostitse avustuspisteturku@evl.fi tai puhelimitse 040 3417600. Puhelinnumero vastaa maanantaista perjantaihin klo 9–15 (ei kuitenkaan pääsiäispyhien aikana).

Kotimaanavulle suunnatuilla rahalahjoituksilla autetaan kriisien ja katastrofien uhreja Suomessa syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Kotimaanavun varoin tehtävä paikallinen avustustyö toteutetaan Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien diakoniatyön kautta. Keräyslupa RA/2020/639.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 13.4.2022 / MV

Wed Apr 13 15:37:00 EEST 2022