Rippikoulun voi käydä myös aikuisena

Aikuisena voi käydä joko henkilökohtaisen yksityisrippikoulun papin kanssa tai ohjatun rippikoulun ryhmässä ja yhdessä toisten aikuisten kanssa.

Yksityisrippikoulussa pääset keskustelemaan erityisesti niistä aiheista ja kysymyksistä, jotka sinua kristinuskossa kiinnostavat ja askarruttavat. Lisäksi saat tietoa kristinuskon perusasioista ja pääset tutustumaan kirkkoon ja seurakunnan elämään. Yksityisrippikoulu räätälöidään tarpeesi, toiveesi ja aikataulusi huomioiden. Jos sinulla on tarve käydä rippikoulu tiettyyn ajankohtaan mennessä, otathan yhteyttä seurakuntaan hyvissä ajoin, vähintään pari kuukautta aiemmin. Yksityisrippikouluun voi ilmoittautua olemalla yhteydessä suoraan oman asuinalueen seurakunnan pappiin tai nuorisotyönohjaajaan. Siirry tarkastelemaan seurakuntien työntekijöiden yhteystietoja tai laittamalla viestiä osoitteeseen turku.kasvatus@evl.fi

Ryhmämuotoisessa aikuisten rippikoulussa pääset keskustelemaan kristinuskoon, hengellisyyteen ja kirkkoon liittyvistä asioista yhdessä ohjaajien ja toisten aikuisten kanssa. Koko kevään kestävässä ryhmässä saat pohtia asioita kaikessa rauhassa, saat eväitä oman hengellisen elämän hoitamiseen ja saat paljon tietoa kristinuskon ydinasioista.  Seuraavaa aikuisille suunnattu ryhmärippikoulu toteutetaan kevään 2025 aikana.

Rippikouluryhmä aikuisille keväällä 2025

Seuraava nuorille aikuisille suunnattu rippikouluryhmä järjestetään keväällä 2025. Aikuisrippikoulussa saat tutkia rauhassa omaa suhdettasi kristinuskoon, Jumalaan ja kirkkoon ja etsiä omaa hengellistä polkuasi. Pääset keskustelemaan aiheista toisten aikuisten kanssa ja kyselemään sinua kiinnostavista ja askarruttavista asioista kristinuskon ja hengellisyyden asiantuntijoilta. Ryhmä on suomenkielinen ja maksuton.

Ryhmään ilmoittautuminen alkaa syksyllä 2024.

Lisätietoja aikuisten rippikouluryhmästä

Tiina Hallikainen, tiina.hallikainen@evl.fi, 0403417308

Mitä jos minua ei ole kastettu?

Olet tervetullut rippikouluun, vaikka sinua ei olisi kastettu. Jos haluat liittyä kirkkoon, voit rippikouluyhteydessä saada kasteen ja tulla konfirmoiduksi. Kastetta varten tarvitset vähintään yhden evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluvan kummin.

Jos sinut on aiemmin jo kastettu, riittää, että toimitat todistuksen kasteestasi.

Avattu Raamattu ja taustalla viherkasvi. Kuvituskuva.