Maalausretriitti: Kuvia Tietämättömyyden pilven alla

pe 22.11. klo 17.00 – su 24.11. klo 14.00
Ikoni ja kynttilä, teksti: Hiljaisuus on Jumalan äidinkieli, retriittejä, meditaatiota, rukousta.

Sinapin leirikeskus

Ilmoittaudu tästä Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tietämättömyyden pilvi on 1300-luvulla eläneen tuntemattoman mystikon kirjoittama teos, jossa hän kannustaa kaipauksesta kumpuavaan hiljaiseen rukoukseen.

Emme voi tavoittaa Jumalaa järkemme avulla, sillä hän kietoutuu pilveen ja pimeyteen. Tietämättömyyden pilven lyhyet tekstikatkelmat ja Raamatun kertomukset pilvestä Jumalan läsnäolon symbolisena kuvana kulkevat mukana rukoushetkissämme, joissa on paljon hiljaisuutta. Tässä retriitissä voit myös maalata. Voit maalatessa antautua osaamattomuuden pilveen - se voi olla leikkiä Pyhän läsnäolossa. Kaikki maalaustarvikkeet ovat valmiina retriitissä sinua varten. Ohjaajina taideterapeuttiset ryhmänohjaajat Hannele Järvenpää ja pappi Päivi Vuorilehto. Hinta sisältää maalaustarvikkeet, täysihoidon ja majoituksen yhden hengen huoneissa.

Hinta 134/110 € Turun ja Kaarinan asukkaille, muille 173/140€. Alempi hinta on työttömille, opiskelijoille ja eläkeläisille.

Ohjaajat: Päivi Vuorilehto ja Hannele Järvenpää.

Paikka: Sinappi, Kakskerta.

Ilmoittaudu MaalausretriittiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Lisätietoa retriiteistä Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Turun ja Kaarinan seurakunnat

hengellisen ohjauksen pastori
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö

Jumala ja rukous ovat vetäneet minua puoleensa aina, lapsesta asti. Sen takia minusta tuli teologi. Olin pitkään yliopistolla tutkimassa Raamattua tieteen näkökulmasta. Sen jälkeen olin muutaman vuoden kouluttajana ammattikorkeakoulussa ja sitten pitkän rupeaman seurakuntapappina.

Ruuhkavuosissa pienten lasten äitinä löysin elämääni sanattoman rukouksen, joka on kantanut minua nyt viitisentoista vuotta. Sanaton rukous perustuu mielen hiljaisuuteen ja tietoisista ajatuksista luopumiseen. Se on eräänlaista kristillistä meditaatiota. Yksi sen muoto on sydänrukous, jota harjoitan päivittäin. Nykyään organisoin Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän retriittityötä. Olen retriitinohjaaja, hengellinen ohjaaja ja sydänrukousohjaaja.