Tervetuloa mukaan monipuoliseen musiikkitoimintaan

Tältä sivulta voit lukea ajankohtaisista musiikkitapahtumista ja viikkotoiminnasta. Valikosta löydät lisää tietoa mm. konserteista ja harrastusmahdollisuuksista. Tutustu eri vaihtoehtoihin ja tule mukaan toimintaan!

Miksi urkuja kutsutaan soitinten kuningattareksi?

Piikkiön kanttori Tiina lasten kanssa urkujen äärellä

Kuva: Timo Jakonen

Tästä ja paljon muusta saat tietää Urkumusiikki.fi-sivustolla, joka esittelee urkujen maailmaa erityisesti lapsille. Lue lisää Piikkiön seurakunnan kanttorin Tiina Ilosen kehittämästä oppimisympäristöstä Lilja-lehden artikkelista.

Turun-Sanomien artikkelissa "Urut ja urkumusiikki tutuiksi lapsille ja nuorille" Tiina kertoo, kuinka urut voivat herättää ihastusta ja innostusta myös nuorimmissa soittajissamme. Lue juttu täältä.

Lapsikuoro

Laulutaito ja rohkeus oman äänen käyttämiseen kehittyvät luontevasti ikäryhmän edellytysten mukaisessa opetuksessa. Lapsikuoro on sunnattu alakouluikäisille. Virheettömän laulutaidon sijaan tärkeintä on halu musisoida yhdessä. Lisätiedot ja ilmoittautumiset: tiina.ilonen@evl.fi. Syksyn aikataulut julkaistaan elokuussa.

lapset laulaa

Lauluryhmä

Kaikenikäisille parittomien viikkojen maanantaisin klo 17.45-19.00 Piikkiön kirkossa.

Bändit

Haluatko soittaa rennossa ilmapiirissä ilman jatkuvaa sitoutumista tiukkaan treeniaikatauluun? Harrastuspohjainen, omaksi iloksi tapahtuva bänditoiminta toivottaa tervetulleiksi lisää soittajia! Bändi vastaa musiikillisten erityismessujen (mm. gospelmessujen) musiikista ja harjoittelee projektiluonteisesti tarpeen ja soittajien toiveiden mukaan. Harjoitusaikatauluista ja kokoonpanosta sovitaan tilaisuuskohtaisesti. Bändeissä keskitytään yhteismusisointiin hauskan yhdessäolon ohella. Kohderyhmänä ovat jonkin instrumentin perusosaamisen jo hankkineet soittajat.

Kuva on 6.1.2019 Piikkiön kirkossa pidetystä jazz-kirkosta. Kuvassa on bändi ja taustalla näkyy kirkon alttari.